Sistemul slovac de taxare rutieră se va schimba, de la 1 ianuarie 2027, iar CzechToll lansează o campanie de informare în acest sens, potrivit unui comunicat transmis redacției.

Noul sistem electronic de taxare rutieră va fi proprietatea Companiei Naționale de Autostrăzi, care va rămâne entitatea care percepe taxele de drum. Campania face parte din executarea contractului încheiat cu Compania Națională de Autostrăzi, pentru furnizarea acestor servicii.
La fel ca în prezent, sistemul se va baza pe determinarea prin satelit a poziției vehiculului și pe înregistrarea deplasării acestuia pe sectoarele de drum desemnate, prin intermediul unui echipament de bord.
Principiile de bază ale colectării electronice a taxelor rutiere, modul de calcul al taxelor, tarifele, rețeaua sectoarelor de drum desemnate și categoriile de vehicule supuse obligației de plată a taxei nu se schimbă în Slovacia.
Din perspectiva transportatorilor, utilizarea sistemului va fi astfel foarte asemănătoare cu cea actuală. În sistemul național electronic de taxare rutieră va fi menținut regimul de plată anticipată.
În acest regim, va fi posibil ca pe un singur cont de taxare să fie înregistrate un vehicul sau mai multe vehicule, inclusiv o flotă întreagă. Totodată, în funcție de necesități, pot fi create mai multe conturi de taxare, de exemplu pentru administrarea separată a vehiculelor sau a costurilor.
Regimul de plată ulterioară a taxelor rutiere va înceta, pe 31 decembrie 2026, în baza deciziei Companiei Naționale de Autostrăzi. Pentru utilizatorii actuali ai acestuia, alternativa va fi posibilitatea de a utiliza regimul de plată anticipată pentru întreaga flotă de vehicule.
Tranziția de la actualul sistem electronic de taxare rutieră la noul sistem implică și necesitatea reînregistrării vehiculelor.
Operatorii de vehicule care vor utiliza noul sistem național electronic de taxare rutieră, de la 1 ianuarie 2027, vor trebui să își înregistreze vehiculele în noul sistem, să încheie noi contracte și să echipeze fiecare vehicul cu un nou echipament de bord.
Informațiile privind înregistrarea, documentele necesare, noile echipamente de bord, regimul de plată anticipată, opțiunile de plată, administrarea contului de taxare și serviciile pentru clienți vor fi publicate treptat pe noul portal de informare, pe domeniul www.emyto.sk, cunoscut transportatorilor.
Informații practice detaliate privind tranziția la noul sistem de taxare rutieră vor fi disponibile pe portal, începând cu 24 noiembrie 2026.

Înregistrarea vehiculelor în noul sistem de taxare rutieră va începe la 1 decembrie 2026. De la aceeași dată, utilizatorii vor avea acces, pe noul portal de informare, și la noua zonă pentru clienți Moje mýto, unde înregistrarea va putea fi efectuată comod online.
Înregistrarea va fi posibilă și personal la anumite puncte de servicii pentru clienți; de la 1 ianuarie 2027, clienții vor avea la dispoziție întreaga rețea de puncte de servicii pentru clienți.
Pentru vehiculele înregistrate vor putea fi ridicate și noile echipamente de bord. Acestea vor putea fi însă utilizate pentru deplasări în noul sistem electronic de taxare rutieră cel mai devreme de la 1 ianuarie 2027.
Campania inițială de informare se va desfășura în perioada 1 octombrie–31 decembrie 2026, iar intensitatea acesteia va crește treptat pe măsură ce se apropie lansarea sistemului.
CzechToll va informa transportatorii din Slovacia și din străinătate prin intermediul mass-media și al rețelelor sociale, precum și prin portalul www.emyto.sk, prin comunicare directă pe canale electronice și poștale și prin asociațiile profesionale ale transportatorilor.
De la 1 octombrie 2026, campania va fi sprijinită și de linia de asistență pentru clienți a noului Furnizor de servicii de taxare rutieră, la numărul +421 222 122 444. Aici, utilizatorii vor primi răspunsuri la întrebărilelegate de schimbările din sistemul electronic de taxare rutieră de la 1 ianuarie 2027 și de înregistrarea vehiculelor.
„Atenție! Informațiile prezentate în acest comunicat de presă privind schimbările în funcționarea sistemului electronic de taxare rutieră din Slovacia de la 1 ianuarie 2027 sunt destinate transportatorilor care utilizează actualul sistem electronic slovac de taxare rutieră și intenționează să utilizeze și noul sistem de taxare rutieră.
Aceste informații nu se aplică transportatorilor care utilizează serviciile EETS”, se precizează în comunicat.
The post CzechToll. Sistemul slovac de taxare rutieră se schimbă, din 2027 appeared first on ZIUA CARGO.
